Několikrát za životní cyklus podniku (zejména u mladších firem) stojí majitel/manažer před zdánlivě nelehkým úkolem sestavit a popsat svůj podnikatelský záměr.

Důvodem může být žádost o úvěr, dotaci, vstup na crowdfundingovou platformu, oslovení drobných investorů, oslovení strategického investora, prodej firmy a mnoho dalších případů. Většinou je obsah podnikatelského záměru shodný a liší se jen v rozsahu a hloubce detailu jednotlivých kapitol dle svého účelu.

Zatímco v případě prodeje nebo oslovení strategického investora budeme většinou spolupracovat s poradenskou firmou nebo investiční bankou, která nás celým procesem provede, v těch ostatních případech na to bývá vlastník/manažer firmy spolu se svým týmem sám.

Jaké hlavní kapitoly by měl podnikatelský záměr pokrývat?

Podrobnější návod na to, jak sestavit podnikatelský záměr či podnikatelský plán, si stáhněte ve formě e-booku.

Napsat komentář