PRACOVNÍ MORÁLKA | Edolo

PRACOVNÍ MORÁLKA

Zažili jste pracovní morálku jako zaměstnanci i jako zaměstnavatelé?

Pracovní morálka se dá definovat jako náležité plnění povinností vyplývajících z pracovního poměru. K těm základním povinnostem patří zejména pracovat svědomitě a řádně podle svých sil, znalostí a schopností. Dále plnit pokyny nadřízených a dodržovat zásady týmové spolupráce, využívat pracovní dobu k práci, využívat výrobních prostředků k vykonání svěřených prací, včetně dodržování všech pracovních předpisů. 

Představte si teď dobu 2 roky zpět. Pracovali jsme všichni „svědomitěji“? Totiž, podle průzkumu se v posledních 2 letech pracovní morálka o hodně zlepšila vlivem monitorování a tvrdších podmínek na trhu práce (hůře se shání práce). Je to lepší i u Vás nebo vidíte rezervy?

Stává se Vám, že pracovní morálka přijímaná zaměstnancem firmy, který uvažuje zcela odlišně o vlastním pracovním nasazení je: „Vydělat co možná nejvíce peněz za co pokud možno nejméně vynaloženého úsilí“?

Máte i u Vás ve firmě někoho, o kterém si myslíte, že by měl využívat svůj čas v práci k pracovním činnostem, nikoli ke kávičce, řešení osobních věcí nebo surfování po internetu?

Věřím, že každý občas máme slabou chvilku. Nejnepříjemnější je, že se to promítá do pracovní atmosféry mezi zaměstnanci. Máte ve firmě nějaké nařízení, které je „na oko“ vyžadováno? Máte nějaké zaměstnance, kteří jej dodržují bez mrknutí oka a jiné, kteří ne, protože jim „nic“ nehrozí?

Zkuste je chvilku pozorovat a pak se zeptejte, jestli to nařízení bylo dobré a jestli je plněno. Můžete takhle předejít vnitřním problémům, které zdánlivě nemají příčinu.

Zítra si řekneme, jak lépe hlídat pracovní morálku.

Sdílení