Jak to může dopadnout??? | Edolo

Jak to může dopadnout???

Dobrý den,

všichni jsme lidé a Ti se občas mýlí. Kdysi na začátku existence naší společnosti jsme získali jednoho velkého zákazníka ze zahraničí a měli jsme z toho ohromnou radost – skoro jsme se mohli přetrhnout, abychom mu splnili „co jsme mu na očích viděli“. Jednoho dne nás požádal o to zda bychom mu nezařídili projektovou dokumentaci na stavbu jeho závodu.

No tak je fakt super, říkal jsem si a hned jsem vyrazil za projektantem a pustili jsme se do toho, diskutovali jsme co by pro našeho zákazníka bylo nejlepší, co by mu vyřešilo ten který problém atd. atd. Až jsme to jednoho dne dali celé dohromady, já jsem to osobně přinesl k našemu zákazníkovi a teď jsem tu to celé prezentoval (rozumějte „prodával“) a byl jsem horlivý, až mne najednou zákazník přerušil a řekl mi: „Ale tohle jsem nechtěl, já jsem po Vás už před měsícem chtěl telefonní číslo na důvěryhodného projektanta, a jelikož jste mi ho nedal, tak jsem si to zařídil sám“.

BUM!!!!!! Tak to jsem nečekal, nejdřív jsem nemohl pochopit PROČ, ale poměrně rychle mi to došlo – já se NEZEPTAL na jeho realitu a okamžitě jsem mu začal prodávat. Takže sbalil svoje věci a měsíc práce vyhodil do koše…..

Takže prosím Vás, ptejte se, nechte mluvit zákazníka a teprve potom prodávejte. Vyvarujete se tím zásadních chyb a zklamání a minimalizujete svoje „obchodní ztráty“. Tím neříkám, že se Vám podobná situace nemůže nikdy stát, ale riziko snížíte na minimum.

Takže jak vidíte, to Vám zde sděluji, jsou vlastní reálné zkušenosti. Podělte se s námi o Vaše zkušenosti zde na našem blogu nebo mi je napište na email vedl@edolo.cz.

V příštím týdnu se těšte na další PRAKTICKÉ poznatky a rady a tipy jak celé svoje podnikání posunout k „vyšším“ cílům. Mějte se co nejlépe a ať se Vám daří!

Sdílení