Dobrý den,
dnes si ukážeme jak dobře míněnou reklamou zásadně zmást potenciální kupující.
V minulém týdnu jsem měl služební cestu na Moravu a jel jsem autem kolem Prostějova. Zde mne upoutal jeden billboard – bílý podklad s názvem firmy v levé polovině, obrázkem pomlázky a v pravé polovině byla dívka s velkým poprsím, oblečená pouze do červené podprsenky. Zeptal jsem se kolegů v autě, co by si do dané firmy šli koupit (podle informací na billboardu). Odpovědi:
1. Prodejna podprsenek
2. Pánský klub a asi tam v době velikonoc měli slevu
Skutečnost:
- Firma je expertem na podlahy a zákazníkům nabízela velikonoční slevu na nákup. Takže jak si sami můžete všimnout:
- Nikdo se nezaměřil na název firmy
- Úsudky o tom co firma prodává, byla naprosto mimo obor firmy!!!
- Jediné co si kdo z billboardu pamatoval, byla dívka v podprsence, nikoliv firma z tohoto billboardu
Závěr:
Naprosto vyhozené peníze za reklamu a do firmy pravděpodobně moc nových zákazníků nepřišlo. Možná v Prostějově vzrostl prodej podprsenek…
Přeju Vám, abyste nedělali v prodeji takové fatální chyby, teda pokud
nechcete podpořit prodej jiným firmám. Pamatujte si – vše je o zdravém
rozumu, jakýkoliv „kreativec“ a kreativní nápady se při prodeji
zakazuje! Vždyť ani Vy sami nechcete, abyste byli při nákupu kreativně
oslovováni – zkuste si představit, že by Vám někdo prodával kreativně
rohlík, asi ho chtít nebudete, resp. budete se dívat, kde se dá tento
rohlík koupit standardním způsobem!
Mějte fajn den a zdravému rozumu ZDAR!
Václav Edl