DVA REÁLNÉ PŘÍKLADY Z PRAXE | Edolo

DVA REÁLNÉ PŘÍKLADY Z PRAXE

Dobrý den,

Včera jsem Vám slíbil dva reálné příklady z praxe – firma s koncepční rozvojovou strategií a firma s okamžitou domácí investiční strategií. Takže pojďme na to.

Firma s koncepční rozvojovou strategií

Právnická osoba, která má dva majitele a jejich náplní práce, kterou skutečně dělají, je přemýšlení o tom co a jak ve firmě udělat, aby vše šlo jako na drátkách. A nezapomínají na jednu zásadní věc: neustále se ptají zákazníků co by si ještě přáli, jaké řeší problémy apod.

Výsledek:

Firma má 14 zaměstnanců, obor kovovýroba, tržby kolem 60 mil. Kč, zisk obvykle kolem 14 mil. Kč po zdanění (ať je krize nebo není) a žádný ze strojů ve firmě není starší 3 let. Chápete o co jde? Neustále INOVUJÍ, zlepšují, investují, zavedli robotické podavače materiálu atd. a nejen, že to přineslo vyšší produktivitu, ale i lidem se pracuje lépe, tzn. minimální fluktuace lidí. Jo a jedna důležitá věc – ZÁKAZNÍCI TO VIDÍ A DOPORUČUJÍ JE – tato firma NEMÁ obchodní oddělení!!!!!!

Firma s okamžitou domácí investiční strategií

Právnická osoba, tři majitelé a náplň práce nemají, protože neustále „HASÍ“ požáry a problémy, které se ve firmě objevují. Lidi pobíhají po výrobní hale sem a tam, část protože neví kam dřív skočit, druhá aby zabila čas než bude „padla“. Zákazníci? … prý to jsou ti co si něco objednají a pak nezaplatí (to nejsou moje slova, to cituji jednoho z majitelů)

Výsledek:

Firma má 38 zaměstnanců, obor kovovýroba, tržby kolem 40 mil. Kč, zisk obvykle kolem 200 tis. Kč po zdanění (krize byl zásadní problém), stroje jsou staré 10 i více let. O inovacích se tady moc nehovoří. Zákazníci jsou poněkud obezřetní, protože občas se něco nepovede a je z toho reklamace, firma má 5 obchodních zástupců. Pokud se podaří vydělat nějaké peníze, tak si obvykle majitelé koupí něco pro sebe…

Vidíte ten rozdíl? Neříkám, že si majitel nemá nic kupovat pro sebe, ta firma jsou jeho peníze, ale neměl by to dělat, když provoz firmu je lidově řečeno „na huntě“ a lidem se moc pracovat nechce. A ještě jedna důležitá věc: Všimli jste si, že v té druhé firmě je nezajímá co chtějí zákazníci? Když tohle neví, tak co ta firma bude dělat příští rok, za dva roky…? Bude vůbec ještě existovat?

Sdělte nám svůj názor na našem blogu. Těším se na Vaše názory a příspěvky.

Komentujte prosím zde pod článkem

P. S. Děkuji Klimastar za komentář pod předchozím článkem

Sdílení